natt-chatt

Så, le francais kommer hit i februari. Det är bestämt i alla fall. Sjukt trevligt ska det bli, han tar med sig vodka, vin och ost. Vad mer kan man begära?

Igår hade jag en sådan underbar dag. Det var som julafton fast bättre. Hela familjen packade sig in i bilen och åkte till Borlänge för att träffa min storebror. Mycket trevligt bara det förstås. Sedan åkte vi alla till Röda Korsets second hand-butik där och jag hittade 3 jättefina kjolar med hög midja för 60 kr allihop (åh jag hoppas att modet med hög midja aldrig går ur tiden, annars får jag helt enkelt vara omodern och det bryr jag mig faktiskt inte om i fall jag ska vara ärlig). Inte bara det, utan även en fin blus i indiskt tema för typ 30 kr och en gul morgonrock av märket Victoria's Secret som till och med var oanvänd med lappen kvar för ca 20 kr.

Härnäst var det en annan stad, en annan affär. Det blev två fina kuddöverdrag, ett påslakanset i något rosa 60-talsmönster, en keramikform, ett par fina skor, ett par vandringskängor (ja, jag lovade mig själv en gång i Atlasbergen i Marocko att jag aldrig någonsin mer skulle vandra men man vet ju aldrig - sedan dess har jag brutit det löftet till mig själv två gånger), en hatt, en topp och en klänning.

Sist i second hand-butiksturnén denna dag ledde mig till ytterligare några fina fynd. En underbar blus för 35 kr och ett par gammaldags underbyxor med spets och hög midja. Det gillas starkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0