The Elephant's Journey

Nu har jag gått och blivit "intellektuell" igen. Häromdagen funderade jag faktiskt på att skaffa mig ett par glasögon med svarta, tjocka bågar till och med.

Just nu läser jag "The Elephant's Journey" av José Saramago, som var en present av min pojkvän. Vinnaren av år 1998:s Nobelprispris i litteratur Saramago kom från Portugal, var hårdnackad kommunist och gick bort i juni i år. Efter att ha läsa 74 sidor ur denna bok kan jag sluta mig till att han måste ha varit en riktigt originell typ.

Jag gillar boken. Den är udda, i både sättet han skriver och på viset den är upplagd.



Sedan är ju omslaget helt underbart snyggt också. Mer i denna stilen, tack!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0